رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الاء الرحمن


27


ادهم بص في عينيها بمكر  :شركتك بقت بأسمي انا وانتي ملكيش من النهاردة اي حصة فيها 


نور بسخرية :احلف هههههه لا بالله عليك تحلف المطلوب مني اقفلك دلوقت ولا ايه


وقامت وقفت قدامه تصدق كنت مستنيك 


نور قربت منه وبصت في عينيه بخبث ولؤم ومكر وقرف من الي عمله


اوعى تفتكر انك قدرت تضحك عليا انا لما بعتلك داني كنت عارفة انا باعتلك مين داني لما جه  يمضي الورق بتاع فض الشراكة عرف على طول لعبتك ولما قالكم انا خارج وراجع هههه 


الورق ده اتبدل يا روح امك والي في ايدك دي لو خدتها لاي محامي هيضحك عليك ويقولك بلها واشرب ميتها


وبصت في عنيه وكده ابقى المره الي خدعت ادهم العمري والمره الي هتخلعه بس انت قول يا رب 


طبعا ادهم كان في اعلى مراحل غضبه 


ومسك فكها بايد وحدة :ما تتحدينيش يا نور 


نور بعدته عنها والكره في عينيها :اطلع من الشركة وما تفكرش تعتبها من تاني 


بلاش اخلي الاعلام كله ملوش سيرة غير ادهم العمري بيسرق مراته 


ادهم بغضب وتهديد :اخرسي يا نور لا اقسم بالله انسى اي حاجة بينا 






ad


نور بسخرية :ليه هو في حاجة اصلا بينا وبصت في عينيه بقوة هي مش عارفة جابتها منين بغضبه ده 


انت لعبة يا ادهم لعبة يمكن لفتت نظري بوقت صخب وزحمة الشغل لعبة كانت بتبينلي انها هتغيرلي حياتي لكن لما ملكتها ما بقاش ليها عازة طلعت اتفه من حاجات كتير مركونة عندي 


ادهم مسكها من شعرها بغضب  :انتي ايه هاه ايييه قوتك دي ملهاش حد لسانك ده مش يتربى 


نور حاولت تبعده ما قدرتش 


نور بغضب  :سيبني يا ادهم 


هنا دخل داني على صوت نور واتصدم من الي ادهم بيعمله 


داني قرب منه بغضب وزقه عنها :ايه التخلف الي بتعمله ده هو في من عينتك في الزمن ده 


نور بغضب :سيبه يا داني هو فاكر انه كده هيكون راجل 


ادهم ضرب داني بوكس في وشه ومسكه من قميصه بغضب:ابعد عن مراتي يله ولا اقسم بالعلي العظيم ما هخليك تشوف النور من تاني 


داني زقه وردله البوكس :وانا بقى مش هبعد عنها وهفضل زي ضلها وهحميها منك ومن انانيتك يا ادهم 


نور بغضب :بس بس الموظفين كلهم بيتفرجوا 


ادهم بص لنور بغضب وهو بيتنفس جامد :الساعة سبعة هعدي عليكي ارجعك للبيت اقسم بالله لو كلامي ما اتنفذ لتشوفي حاجة مش هتعجبك خاالص 


وسابها ومشي 


ad

داني بغضب:ده غبي دبستي نفسك معاه ليه بس 


هنا جه صوت :هو مش غبي هو بيحبها 


نور بصت للصوت كان مالك 


نور :اهلا يا عمي ازيك 


مالك بص لداني بطرف عينه :عايز اكلمك لوحدنا يا نور 


نور :لو سمحت يا داني 


داني خرج من سكات 


نور حاولت تهدأ:ازيك يا عمي وازاي ليا وكرم وخالتي 


مالك :ليه بتعملوا كده بحبكم ادهم ما غلطش يا نور انتي الي غلطانه 


نور بصدمة :عمي بعد كل الي عمله بتقلي غلطانة


مالك :ايوه غلطانة جدا اولا تحرميه يكون اب ولما يتعصب ما تستحمليهوش 


يا ستي خليه يفرغ غضبه وقت عصبيه وهتروح ويروق وانتي عارفة هو ازاي بيعشق الارض الي انتي بتمشي عليها لكن الي عملتيه مفيش راجل بيحب يقبلها على كرامته 


نور بغضب :يعني انت بتحلل ليه الي عمله ده ضربني عارف يعني ضربني 


مالك :نور انا اكيد مش معاه في الحتة دي لكن اي راجل مكانه كان هيعمل كده واكتر من كده


نور :هههه راجل ادهم راجل ده كان هيمضيني تنازل عن الشركة يا عمي عارف يعني ايه يعني عينه على املاكي عايز نور تتذلله ما يعرفش اني حتى لو خد الشركة بالنصب زي ما فتحتها افتح عشرة زيها ولا اتذل لواحد زيه 


ad


مالك بغضب :ما تهدي وتكني بقى ادهم كان هيعمل كده لمصلحتك ادهم عمره ما همته الفلوس 


نور بغضب:مصلحة ايه الي بتتكلم عنها ايه المصلحة بانه ياخد شركتي وتعبي انت هتجنني


مالك :مصلحتك في انه التصاميم الي اشتغلتوا عليها فترة كبيرة اتسرقت والشركة الي كنا متعاقدين معاها رافعة قضية نصب وتزوير 


فجوزك الي بتتكلمي عنه ما حبش انك تدخلي في سين وجيم وتدخلي اقسام وبوليس والكلام ده فقال للمحكمة انه الشركتين بأسمه واتحمل هو البهدلة عنك 


وعلى فكرة ادهم الورق الي معاه نضامي جدا واللعبة الي عملها داني ما مشيتش عليه 


لكن اول ما خلص من موضوع التزوير والبوليس مزع الورق الي بتثبت ملكيته لشركتك وكان جي النهاردة وجايبلك الورقة الي مضاها داني 


نور كانت مصدومة جدا من الي بيحصل :مستحيل ده ازاي واصلا التصاميم انا مدياها بايدي لادم 


مالك :وفعلا ادم حافظ عليها لكن في واحد من جوا القصر سرق التصاميم من اوضة ادم وسربها 







وعملوا لعبة انه ندى هي الي غدرت بادم 


نور بغضب :ازاي ده كله يحصل وانا ما اعرفش ايه عيلة صغيرة ادهم هيمشيلي اموري من بعيد 


مالك اتجنن منها :انتي مجنونة يا بنتي ده بدل ما تشكريه على الي عمله 


نور اتجننت 


مالك :هتعملي ايه 


نور خدت مفاتيح عربيتها :هروحله الشركة واعرف ازاي ده حصل 


مالك :ما انصحكيش تروحيله دلوقت لانه هيكون مش طايق روحه 


ad


نور :لا مهو انا لازم افهم تصاميم بملايين ازاي تتسرق وازاي اصلا يفكروا يتهموا اختي في الموضوع ده 


........................................................


عند ادم 


فتح تسجيل الكاميرات وشاف انه واحد ملثم دخل اوضته وخد التصاميم من الدرج 


ادم :اه يا ولاد الكلب 


عند ندى عيطت جامد في حضن خالتها 


مروى :خلاص يا حبيبتي اهدي مفيش حد يستاهل دموعك دي 


ندى بعياط جامد :مش عارف يا خالتوا هو ليه بقى بيكرهني كده ده مش طايقلي كلمة ودايما واخد صف مامته وانا والله ما باجي جنبها هي الي بتفضل تلقح عليا وانا بحاول اعدي على شان ما اعملش لادم مشاكل لكن توصل انه يتهمني اني غدرته بالشكل ده لا يا خالتوا لا 


سامي :اعذريه يا حبيبتي هو ما كانش يقصد الي وصلك ده وهو اكيد دلوقت تلاقيه ندمان 


ندى اتكلمت من بين شهقات عياطها :لا يا جدو لا انا مش عايزاه خليه يطلقني انا بقيت بكرهه 


سامي بغضب :ايه الي بتقوليه ده طلاق في العيلة دي مفيش فاهمين محدش يجيب سيرة الطلاق على لسانه 


فريدة قربت منهم بسخرية وسلمى معاها :ايه لسه بتعيطي بعد ما انكشفتي 


سامي بغضب :فريدة لمي لسانك 


فريدة بغيظ :هو انا كل ما اتكلم تقولولي اسكتي 


ad

مروى بغضب :لانه كلامك مفيش منه فايدة لوك لوك عالفاضي فيا تخرسي وتدخلي جوه يا تقعدي من غير ولا كلمة 


فريدة بغضب :انتي ازاي تكلميني كده 


هنا نزل ادم :ايه الي بيحصل هنا 


فريدة جريت عليه بدموع مصطنعة :مرات جدك بتغلط فيا يا ادم 


ادم قرب من مروى بنفاذ صبر :لاخر مرة هقولك ملكيش دعوة بامي فاهمة 


مروى بسخرية : ايه الحامي بتاعها وقت الغلط كنت حامي عن مراتك الاول 


سامي وقفت قدامه :انت بتكلم مراتي انا فاهم يعني احترامها من احترامي 


ادم بغضب :ده لما تكون محترمة يا جدي 


هنا سامي ضربه بالألم 


ادم شد على ايده بغضب 


وندى حطت ايدها على بوقها بخوف 


سامي بتوبيخ :لما توقف قدامي تحترم نفسك وصوتك ما يعلاش فاهم بلاش تشوف حاجة مش هتعجبك 


ادم خرج من القصر وهو متعصب جامد وفريدة بتنده عليه ما بيردش 


فريدة بصت لمروى وندى بغضب :اتبسطوا كده طفشتولي عيالي لاتنين منكم لله ربنا ينتقم منكم 


مروى بقرف :غلك وحقدك هما الي عملوا كده في عيالك مش احنا


فريدة طلعت وسلمى في ذيلها وهي بتتوعدلهم وبتضرب على ادم وادهم ما بيردوش 


ad

سلمى :دول بقوا خطر علينا يا خالتوا 


فريدة بغيظ :اصطبري بس انا محضرالهم حاجة من العيار التقيل هتخلي ادهم يطلق نور من غير حتى ما يبص في وشها 


...................................................


عند سيرين 


كانت بتضرب على مازن ما بيردش 


مايا :يا بنتي مش هيقول حاجة صدقيني تعالي بس مش هنتأخر 


سيرين بغيظ :اخوكي مجنون انا عارفاه هيعملي فيها سي السيد ويقولي خرجتي من غير ما تقولي هو انتي مش متجوزه راجل ولا ايه 


مايا شدتها معاها وبصت لوالدتها :ماما احنا هنروح السوق 


والدتها :ما تتأخروش 


سيرين : لو سمعني كلمتين لما ارجع هخلي ليلتك سودا يا مايا 


مايا :ههههههه متخافيش 


.....................................................


عند ادهم 


كان شارد وبيلعب بالقلم ببرود مش مبين النار الي شاعلة جواه من نور وعنادها 


دخل عليه مازن :فيك ايه يا بني بقالي ساعة بخبط ما قولتليش رحتلها كان موقفها ايه لما عرفت 


ادهم ببرود :عادي اتكلمنا واديتها الورقة شكرتني ومشيت 


مازن 🤨:عبيط انا اصدق الكلام ده هاه 


دخل ادم كان مش طايق نفسه :اطلبلي قهوة 


مازن 😂😂😂😂😂😂😂😂


ad


ادم بص لادهم وبيبصوا لمازن 


ادم :اقسم بالله لو ما سكت وبطلت الضحك ده لفرغ غضبي كله في وشك الجميل ده 


مازن وهو مش قادر يبطل ضحك :هو انتوا مش شايفين شكلكوا عامل ازاي هههههه للدرجادي بنات ما خرجوش من البيضة مش قاظرين تمشوهم زي ما انتوا عايزين 


وعدل ياقة قميصه اتعلموا من العبد لله ده انا ممشي سيري على عجين ما يلخبطوش 







هنا ضرب تلفونه 


مازن رد وهو بيضحك :الوووو 


الحارس :حضرتك مدام سيرين خرجت مع الانسة مايا 


مازن قام بغضب :نعععم امتى ده وازاي تسمحلها تخرج من البيت 


ادم غمز ادهم وضحكوا جامد 


مازن قفل بغضب 


ادم بابتسامة بتغيظ مازن :ايه يا حلو ما انت جامد ومسيطر وبتدي دروس لينا وغمزه ايه النظام 


مازن بصلهم بغضب :يا تخرسوا يا اما ما متلوموش غير نفسكم 


وبص لادهم منك لله دبستني 


ادهم 🤨:اخرس يله 


هنا دخلت نور من غير ما تخبط 


ad

ادهم فضل على هدوءه وبيبصلها ببرود 


نور تمالكت نفسها :مساء الخير 


ادم ومازن :مساء الخير 


ادم :ازيك يا نور 


نور بصتله بغضب مكتوم :بقى ندى الملاك تتهموها بالغدر والخيانة 


ادم اتنهد : كل حاجة كانت بتثبت العكس عارف اني ضلمتها بس


نور :بس ايه هاه بس ايه انتوا عندكم جرح المشاعر حاجة عادية ندى طول عمر الضحكة ما بتفارقش وشها لكن من لما اتجوزتك والعكس بيحصل انت طفيتها يا ادم صدق الي قال في راجل بينور الست وراجل بيطفيها 


ادهم فضل على حاله بيبصلها ببرود وبيحرك القلم على الطاولة ودي حاجة نرفزتها 


مازن :انا رايح البيت سلام 


ادم :نور انا عارف اني غلطان لكن انا الضغط الي واقع عليا كبير اووي ومشاكل ندى مع امي ما بتخلصش 


نور بسخرية :ليه روح قلب الماما مش هيقدر ينصف مراته ولا ايه والله يا ادم والله زي ما جوزتهالك اطلقها منك حالا 


ادم بغضب :ايه الي بتقوليه ده 


نور :زي ما سمعت وانت عارف اني لما بحط حاجة في دماغي بنفذها 


ادهم ببرود :سيبنا لوحدنا يا ادم  


ادم خرج وهو متجنن ومش عارف يعمل ايه وسابهم لوحدهم 


ادهم بص لنور :جايه ليه 


نور :جايه افهم ايه الي حصل 


ادهم :الي سمعتيه من عمي هو الصح وبصلها بسخرية ولا لسه عايزة الاعلام يتكلم عن ادهم العمري الي بيسرق مراته ومصدقه الموضوع ده 


نور بغضب :انت لازم كنت تقولي الي حصل 


ادهم بهدوء :واسيب مراتي تدخل اقسام وسين وجيم 


نور بغضب :انا مش مراتك يا ادهم خلصنا خلاص 


ادهم شبك ايديه وبص في عينيها : ليه ما قولتليش انك حامل لما حصل الي حصل 


    يتبع


      الفصل الثامن والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×